Remi je popularna kartaška igra koja kombinuje strategiju, sreću i veštinu, a najčešće se igra u verziji poznatoj kao Remi 51. Cilj igre je formirati nizove i kompleta karata, osloboditi se svih karata iz ruke i zatvoriti igru pre protivnika.
Pravilnik detaljno objašnjava tok igre, bodovanje i specifična pravila, pružajući jasnoću i zabavu za igrače svih nivoa veštine.
Priprema za igru
Špil karata
- Igra se sa dva standardna špila od 52 karte i 4 džokera (ukupno 108 karata).
- Maksimalan broj igrača je 6.
Deljenje karata
- Nasumično se bira prvi delitelj.
- Igrač pre delitelja „seče“ špil i izvlači kartu sa dna presečene gomile. Ta karta se stavlja na sto licem nagore:
- Ako je džoker, igrač koji seka špil može ga zadržati i izvlači novu kartu za sto.
- Karte se dele u krug:
- Početak: igraču levo od delitelja se deli 15 karata, ostalima po 14.
- Ostatak špila se stavlja na sredinu stola kao špil za izvlačenje.
Prvi igrač
- Igru započinje igrač koji ima 15 karata, odlažući jednu nepotrebnu kartu na gomilu za odlaganje.
Cilj igre
Cilj je osloboditi se svih karata u ruci:
- Prvo se igrač mora „otvoriti“ izlažući validne grupe karata na sto.
- Nakon otvaranja, igrač dodaje karte na svoje ili tuđe grupe.
- Poslednjom kartom, igrač zatvara igru bacanjem na gomilu za odlaganje.
Validne grupe karata
Da bi se otvorio, igrač mora imati validne grupe sa zbirnom vrednošću od najmanje 51 poen.
Nizovi karata (rastući niz):
- Karte istog znaka, u rastućem redosledu (npr. 2♣, 3♣, 4♣).
- Kec (1) može biti početak niza (1♥, 2♥, 3♥) ili kraj (Q♥, K♥, 1♥).
- Džoker može zameniti bilo koju kartu.
Kompleti karata (isti broj):
- Karte iste vrednosti, ali različitih znakova (npr. 8♠, 8♦, 8♣).
- Komplet može imati maksimalno 4 karte.
Ograničenja za džokere:
- Pri otvaranju, u grupi je dozvoljen samo jedan džoker.
Pravila poteza
Kupovina karte
- Igrač na početku svog poteza mora uzeti jednu kartu:
- Sa špila za izvlačenje (licem nadole) ili
- Sa gomile za odlaganje (zadnja karta).
- Igrač na početku svog poteza mora uzeti jednu kartu:
Otvaranje
- Prilikom otvaranja, igrač izlaže grupe karata sa zbirnom vrednošću 51 ili više.
- Nakon otvaranja, igrač može dodavati karte na već izložene grupe.
Odlaganje karte
- Igrač završava potez bacanjem jedne karte na gomilu za odlaganje.
Posebna pravila za gomilu bačenih karata:
- U prvom krugu, igrač može uzeti kartu bez obaveze da se odmah otvori.
- Nakon prvog kruga, uzimanje karte sa gomile za odlaganje zahteva otvaranje.
Zatvaranje igre
- Da bi zatvorio igru, igrač mora:
- Odložiti poslednju kartu na gomilu za odlaganje.
- Poslednja karta ne može biti dodata na grupu.
- Da bi zatvorio igru, igrač mora:
Handiranje
„Hand“ je situacija kada igrač odjednom izloži sve grupe i zatvori igru sa poslednjom kartom.
- Specijalna pravila:
- Ako igrač koristi kartu sa dna presečenog špila za handiranje, dobija dodatne poene (-120).
- Karte u handu ne mogu se dodavati na grupe drugih igrača.
Bodovanje
Na kraju svake runde:
- Pobednik runde dobija -40 poena (-80 za hand, -120 za hand sa presečenom kartom).
- Ostalim igračima se boduju karte koje ostanu u ruci:
- Karte sa brojevima: nominalna vrednost.
- Figure (K, Q, J) i kec: 10 poena.
- Džoker: 20 poena (ili 50, prema dogovoru).
- Ako igrač nije otvoren, dobija +100 poena.
- U slučaju handa, kazneni poeni ostalim igračima se dupliraju.
Posebni termini
- Otvaranje: Izlaganje validnih grupa sa zbirnom vrednošću od 51 ili više poena.
- Handiranje: Završetak igre odjednom, bez prethodnog otvaranja.
- Sahranjivanje džokera: Bacanje džokera sa još jednom kartom kako bi se izbeglo njegovo korišćenje od strane drugih igrača.